Da avisen fik ny feature til telemarketing

 

Kort om samarbejdet:

Dagbladet Information udspringer af modstandsbevægelsens illegale presse under Danmarks besættelse. I august 1943 grundlagde modstandsmanden og journalisten Børge Outze avisen som et nyhedsbureau for den illegale presse, og det blev efterhånden en vigtig kilde for udenlandske medier til nyheder fra Danmark.

Information er uafhængig af partipolitiske og økonomiske interesser. Læserskaren er typisk højtuddannede og samfundsengagerede.

Reload har arbejdet sammen med Information siden 2021 og løbende udviklet digitale løsninger med dem.

www.information.dk

 

Kan det være en kunst at sælge en avis? Hos Dagbladet Information bliver det i al fald gjort til et kunststykke at sikre den gode håndtering af nuværende, tidligere og kommende abonnenter. Reload har assisteret Informations interne team med udskiftningen fra ét gammelt til to nye forretningskritiske systemer til håndtering af salg og abonnenter.

Avisen, der ikke har misset én udgivelse

For Information har det været lidt af en hjerteoperation at flytte mange tusinde abonnenter, hvoraf flertallet får den fysiske avis, så de ikke ville opleve væsentlige udfordringer undervejs i omlægningen. En helt central del i arbejdet har bestået i at abstrahere komplekse data til enkel og brugervenlig abonnementsstyring via et integrationslag. 

Vi har blandt andet hjulpet med at sikre, at abonnenterne fortsat kan betjene sig selv med alt fra at få avisen sendt med i sommerhuset til at reklamere fejl i dagens levering. Ligesom vi løbende har tilpasset integrationerne, så medarbejderne støttes i de interne arbejdsgange fx kundeservice, salg- og marketing.

Hurtig læring i telemarketing

En enkelt feature eksemplificerer på elegant vis, detaljernes afgørende betydning i den digitale arena og samtidig - hvorfor det er vigtigt hurtigt at få features i produktion, så der ikke bygges mere på end højst nødvendigt, for derefter at kunne raffinere ud fra læringer i praksis. 


Vi leverede til telemarketingfunktionen en ny salgsside i Drupal, som viser informationer om kunderne i de to underliggende systemer, der skal støtte sælgeren undervejs i salget. Det nyimplementerede abonnementssystem Billwerk har oplysninger om kunden og distributionssystemet, DimPro har distributionsinformationer om den fysiske avis.

Introduktion af Mobile Pay

En af de største gevinster for sælgerne med implementeringen af Billwerk er introduktionen af MobilePay som betalingsmetode. Tidligere har det kun været muligt at bruge indbetalingskort eller betalingsservice, begge giver en lang behandlingstid først i telefonen og efterfølgende i modtagelsen af betalingen.

 
 

I dag er det mere end 50 % af alle salg, hvor MobilePay vælges som betalingsmiddel til fordel for alle parter, fordi det er let, transparent og hurtigt. Og det giver så igen plads til mere service til kunden.

 
 

Fokus på kunden og kvaliteten

En samtale med en telemarketingmedarbejder er ikke kun med henblik på salget, men også en værdifuld kilde til at få feedback på kundernes oplevelse med avisen fra ankomsten i postkassen, papir- og lydkvaliteten og selvfølgelig den skarpe journalistik.

Derfor har det været ekstra tilfredsstillende at sikre, at telemarketingmedarbejderen hurtigt og umiddelbart efter salget kan hjælpe med at feriemelde avisen allerede under købet, så avisen utilsigtet hober sig op i feriepostkassen derhjemme, eller bliver leveret helt op til døren i etageejendomme. I samme kategori har vi tilført andre små justeringer og tricks, som styrker muligheden for at lave et godt salg for medarbejderne og et meningsfuldt køb for kunderne.

 
 

Læringer og næste skridt
For telemarketing har den nye feature alt i alt været en succes og rigtig stor forandring. Efter de første læringer er der naturligt opstået nye ønsker og nye spørgsmål. Vi ved fx at det skal være endnu nemmere at ændre og tilpasse kundernes abonnementer for telemarketing, så kunderne fx nemmere kan tilvælge at købe avisen for et år frem for en måned eller skifte til weekendlevering i en periode. I tråd med, at det er blevet lettere at købe, er det muligvis også blevet lettere at vælge abonnementet fra og måske ligger der en risiko for øget churn. Det er ét af de spørgsmål, der er fokus på at afsøge i den kommende tid.

 
 
 

Vil du vide mere?

Så kontakt Anne, der er projektleder på samarbejdet!

Forrige
Forrige

444 mandetimer sparet om året med Salesforce integration

Næste
Næste

Modul understøtter digital kampagne